Can-Am Spyder Forums banner

Problemy z silnikiem

3.1K views 37 replies 9 participants last post by  gpaedd  
#1 ·
2016 Can Am Spyder RT Limited z przebiegiem 34 500 mil. Miałem problem, w którym otrzymałem wiele bezsensownych kodów, w tym "Limp Home". Wszystko to było spowodowane uszkodzoną komórką w akumulatorze. Musiałem zlecić transport motocykla na lawecie i dostarczyć go do domu.

Zdecydowałem się na zakup programu i sprzętu BUDS/BUDS2. Wyczyściłem kody, zainstalowałem nowy akumulator YUHASA. Teraz silnik pracuje, ale tylko przez 30 sekund, a następnie gaśnie. Zainstalowałem nowy filtr paliwa, ale nie zmieniło to czasu pracy silnika. Żadne kody nie są wyświetlane.

Wiem, że do pracy silnika potrzebne są tylko 3 podstawowe rzeczy: paliwo, powietrze i iskra. Wydaje się, że to problem z paliwem, ponieważ pracuje tylko przez około 30 sekund, a następnie przerywa i gaśnie.

2 pytania. Czy wyczyszczenie kodów przed wymianą akumulatora mogło być problemem? Czy pompa paliwa może być uszkodzona? Wymieniłem filtr powietrza około 150 mil temu, a także zrobiłem wymianę oleju z zestawem BRP. Za każdym razem, gdy nie jeżdżę motocyklem, stoi on w mojej garażu na Battery Tender.

Wszelka pomoc lub rada jest bardzo mile widziana.
Harold
SW Missouri

PS: To silnik SE6 1330 Rotax
 
#7 ·
Nie mam adaptera węża paliwowego i manometru, aby sprawdzić ciśnienie paliwa. Chociaż skłaniam się ku temu pomysłowi. Uruchamia się, wchodzi na 1300 obr./min, spada do około 1000-900 obr./min, a następnie przerywa i gaśnie. Wydaje mi się, że pompa paliwa napełnia przewód, ale nie nadąża za zapotrzebowaniem. Jak pisałem, wymieniłem filtr paliwa. Wymieniłem również 4 przewody paliwowe za pompą z powodu pęknięć na zewnątrz przewodów paliwowych. Brak wycieków na żadnych przewodach, użyto zacisków Oitker, a nie ślimakowych.

Niedawno (100 mil temu) wymieniłem olej na zestaw BRP 5w-40 w pełni syntetyczny, filtr oleju K&N, filtr powietrza K&N. Poprzedni właściciel, od którego kupiłem go w Las Vegas w grudniu 2024 roku, nie miał żadnych zapisów serwisowych. Był pierwotnym nabywcą. Magnetyczny korek spustowy miał tylko bardzo niewiele małych drzazg metalu.
 
#8 ·
Rozważ użycie funkcji BUDS do aktywacji określonych systemów.
Użyj również BUDS, aby ponownie pobrać kody i stamtąd oceniać i rozwiązywać problemy.

Szamotanie się i gaśnięcie silnika z pewnością może być związane z pompą paliwa, ale z drugiej strony może tak nie być.
Czy podczas pracy próbowałeś zwiększyć obroty do, powiedzmy, 2500 do 3000 i ocenić?
Kiedy gaśnie, wspominasz o szamotaniu się, jak w wypadaniu zapłonów lub bardziej czystym braku paliwa?
 
#9 ·
Spróbuję użyć BUDS do testowania systemów. Nie mogę doprowadzić silnika do 2500-3000 obr./min. Zabraknie mu paliwa wcześniej.

Rzeczywiście brakuje mu paliwa, nie ma wypadania zapłonów ani strzałów w wydech. Nawet gdy miałem zdarzenie "Limp Home" z powodu problemu z akumulatorem, nigdy nie było wypadania zapłonów ani strzałów w wydech. Po prostu zgasł. Uruchomiony ponownie, przesunął się trochę i znowu zgasł.
 
#10 ·
Chociaż wygląda to na problem z paliwem, dziwne jest, że działa przez około 30 sekund przed zgaśnięciem. Można by się spodziewać, że przy wadliwej pompie paliwa powinien zgasnąć znacznie wcześniej niż po 30 sekundach.

Zgaduję, że nie masz awarii pompy paliwa, ale raczej zablokowany odbiór paliwa. Inni zgłaszali awarię wlotowej skarpetki.

Niedrogi tester ciśnienia paliwa może być w tym przypadku cennym narzędziem. O wiele lepiej wydać 40 dolarów i sprawdzić obniżone ciśnienie paliwa niż uzyskać dostęp do górnej części zbiornika i wyjąć zespół pompy paliwa. Musiałbyś sprawdzić w instrukcji obsługi, ale myślałem, że zbiornik musi być wyjęty od dołu, aby uzyskać dostęp do pompy paliwa. Sprawdź jednak jeszcze raz, ponieważ mogę się mylić.
 
#14 ·
Mimo że wygląda to na problem z paliwem, dziwne jest, że działa przez około 30 sekund przed zgaśnięciem. Można by się spodziewać, że z uszkodzoną pompą paliwa powinien zgasnąć znacznie wcześniej niż po 30 sekundach.

Zgaduję, że nie masz awarii pompy paliwa, ale raczej zatkany odbiór paliwa. Inni zgłaszali awarię skarpetki wlotowej.

Tani tester ciśnienia paliwa może być w tym przypadku cennym narzędziem. O wiele lepiej wydać 40 dolarów i sprawdzić obniżone ciśnienie paliwa niż uzyskać dostęp do górnej części zbiornika i wyjąć zespół pompy paliwa. Musiałbyś sprawdzić w instrukcji serwisowej, ale myślałem, że zbiornik trzeba wyjąć od dołu, aby uzyskać dostęp do pompy paliwa. Sprawdź jednak jeszcze raz, ponieważ mogę się mylić.
Cześć, moja żona ma 2023 RTL z przebiegiem 15 tys. mil i silnik gaśnie po około godzinie zatrzymywania się i ruszania na światłach, jeśli nie trzymasz pedału gazu, gaśnie, na autostradzie jest ok?
Dealer wymienił pompę paliwa, teraz BRP mówi, że to zawór odpowietrzający
 
#11 ·
Awaria wkładu filtra paliwa spowodowałaby problem, którego doświadczam. To bardzo dobry pomysł, aby kupić tani tester ciśnienia paliwa i dalej sprawdzić problem. Przypuszczam, że wynik jest jednak taki sam, że zbiornik paliwa będzie musiał zostać usunięty, aby rozwiązać problem.

Zgodnie z instrukcją serwisową zbiornik paliwa jest usuwany przez prawą stronę motocykla. Mam już usunięte wszystkie elementy plastikowe, śruby zbiornika są usunięte i wszystko, co muszę jeszcze zrobić, to zdjąć wąż EVAP z kolektora dolotowego i usunąć wąż z odpowietrznika zbiornika do EVAP.

Myliłem się myśląc, że usunięcie zespołu frunka pomoże, ale to była strata czasu. Udało mi się to zrobić, ale nie pomogło to w usunięciu zbiornika.

Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Harold
 
#12 ·
Awaria filtra wlotu paliwa spowodowałaby problem, którego doświadczam. To bardzo dobry pomysł, aby zdobyć tani tester ciśnienia paliwa i dalej sprawdzić problem. Przypuszczam, że wynik jest jednak taki sam, że zbiornik paliwa trzeba będzie wyjąć, aby rozwiązać problem.

Zgodnie z instrukcją serwisową zbiornik paliwa wyjmuje się z prawej strony motocykla. Mam już usunięte wszystkie pojemniki, śruby zbiornika są usunięte i wszystko, co muszę jeszcze zrobić, to zdjąć wąż EVAP z kolektora dolotowego i wyjąć wąż z odpowietrznika zbiornika do EVAP.

Myliłem się myśląc, że usunięcie zespołu frunk pomoże, ale to była strata czasu. Udało mi się to zrobić, ale nie pomogło to w usunięciu zbiornika.

Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Harold
Będziemy informować na bieżąco (y)
 
#13 ·
Zrobię to. Zamówiłem nową pompę paliwa OEM, nowy zestaw uszczelek i 2 szybkozłącza do przewodów paliwowych od i do pompy paliwa.

Opublikuję, kiedy skończę.

Zamierzam również wymienić płyn przeciw zamarzaniu, o ile mam zdjęty frunk. Wydaje się, że będzie łatwiej i zamierzam wyczyścić chłodnice ze wszystkich owadów.
 
#18 ·
Tylko jako aktualizacja, zamówiłem pompę paliwa, zestaw uszczelek i 2 szybkozłącza do przewodów paliwowych 27 lutego 2025 r. i nadal nie zostały wysłane z magazynu części Fox Powersports Can Am.

Chcę jeździć, ale Spyder wciąż jest rozebrany i czeka na części. Zmieniłem jednak płyn chłodzący i całkowicie wyczyściłem zbiornik paliwa. Zainstalowałem Spyder Pops "Missing Belt Guard" i zestaw oświetleniowy z tyłu motocykla.
 
#22 ·
Moja nowa pompa paliwa, zestaw uszczelek i 2 połączenia przewodów paliwowych dotarły. Hurra. Teraz mogę zacząć wszystko składać. Powoli.

Zdziwił mnie komentarz o skarpecie na odbiorniku pompy paliwa. Więc zdemontowałem starą pompę paliwa i odkryłem, że to, co uważałem za sitko, było w rzeczywistości filtrem wstępnym pompy paliwa. Jest to drobna siatka nylonowa/plastikowa z jakimś medium w środku. Medium w starym filtrze wstępnym było czarne i do siatki przylegały cząsteczki. Medium NIE zostało wessane do pompy, ale czarny kolor nie może być dobry. NIE zdemontuję nowej pompy (340,00 $), aby zobaczyć, jaki jest nowy kolor.

Próbowałem zainstalować nową pompę i o-ring (smarowany olejem silnikowym zgodnie z instrukcją serwisową) i chyba nie byłem wystarczająco silny. Zrezygnowałem na noc i spróbuję zainstalować ponownie jutro.

Jeśli chodzi o części, Fox Powersports Can Am Parts Warehouse powiedział, że był problem z granicą kanadyjsko-amerykańską, który wstrzymał części. Otrzymałem bezpłatną aktualizację wysyłki do UPS 2 Day Air. Bardzo miło. Wszystkie części dotarły dobrze zapakowane i w dobrym stanie.

Więcej informacji w miarę ponownej instalacji części.
 
#25 ·
#29 ·
Dobre wieści. Nowa pompa paliwa OEM jest już zamontowana (z pewnym trudem) i Spyder znów dobrze działa. Próbowałem po wymianie akumulatora, ale bezskutecznie. Nowa pompa paliwa była odpowiedzią. Teraz zabawa w przypominanie sobie, jak to wszystko złożyć.

Dziękuję wszystkim, którzy komentowali i oferowali rady. Doceniam całą pomoc.
Harold
 
#32 ·
Fajnie, że się rozwiązało.
Na podstawie twoich zdjęć wydaje się, że jest to skarpetka OEM.
Myślę, że to skarpetka/filtr. Nie jestem pewien, czy wiem, jak można by ją wciągnąć do rury wlotowej pompy paliwa i zatkać, ale wszystko jest możliwe i zdarzały się o wiele dziwniejsze rzeczy. Cieszę się, że znowu dobrze działa. Z niecierpliwością czekam na przejechanie kilometrów na Spyderze.