Can-Am Spyder Forums banner

Ik haat dampterugwinning (ECO) benzinepompspuitmonden

Tags
gas
499 views 7 replies 4 participants last post by  davidkulback  
#1 ·
Ik koop graag benzine bij mijn lokale Costco. Ze zijn onlangs overgestapt van het traditionele mondstuk naar de nieuwere en milieuvriendelijkere mondstukken. Het is meestal een uitdaging geweest om deze aan mijn Spyder te laten werken. Soms pompen ze minder dan een paar ons voordat ze afslaan. Ik bevind me in een continue cyclus van het steeds opnieuw activeren van de hendel totdat ik uiteindelijk opgeef en een oplossing gebruik (het rubberen afdichtingsuiteinde met twee vingers weg van de vulplug houden terwijl ik probeer de eindeloze aan/uit-cyclus elke seconde of twee te elimineren). Dit is niet de optimale regel-up ervaring, maar ik hou wel van het Costco-merk benzine en ook van hun zeer concurrerende prijzen, dus ik blijf om deze redenen terugkomen.

Is dit een "mijn probleem" of hebben anderen deze frustratie ervaren?

Ik overweeg om een stuk plastic PVC-buis in de juiste breedte te halen om tussen het mondstuk en het vulgat te plaatsen, maar wilde hier vragen wat anderen doen (anders dan een benzinestation vinden met de oudere mondstukken).

Ter verduidelijking, afbeeldingen van de twee soorten mondstukken:

Traditioneel:

Milieuvriendelijk:

#3 ·
Hate-Em!
Ik moet mijn hand nemen en dat mechanisme tegenhouden zodat ik het vullen van de tank kan bekijken.
Zeker en soms is de overloop een tegenvaller. Dus ik draag altijd een extra doek om restjes van het zijpaneel van de fiets op te ruimen. Nog steeds bezig om een manier te vinden om die geur van mijn vingers af te krijgen. :)

#4 ·
Eens, het Costco brandstofvulmondstuk is problematisch op onze Spyder RT.

Ik heb een adapteropstelling ontworpen en gebouwd die acceptabel werkt bij het tanken van de Spyder bij Costco.

Eerlijk gezegd, voor de kleine meerkosten en veel minder frustratie, is het kopen van Costco-brandstof voor de Spyder minder een prioriteit.

Wat betreft de adapter gemaakt van PVC, veel succes. Het kostte me verschillende versies om een adapter te maken die werkte en het brandstofmondstuk niet automatisch uitschakelde.

Een eenvoudigere oplossing is het kopen van die speciaal gebouwde gereedschappen die ze verkopen.

#7 ·
Eens dat het brandstofvulpistool van Costco problematisch is op onze Spyder RT.

Ik heb een adapteropstelling ontworpen en gebouwd die acceptabel werkt bij het tanken van de Spyder bij Costco.

Eerlijk gezegd, voor de kleine extra kosten en veel minder frustratie, is het kopen van Costco-brandstof voor de Spyder minder een prioriteit.

Wat betreft de adapter gemaakt van PVC, veel succes. Het kostte me verschillende versies om een adapter te maken die werkte en het brandstofpistool niet automatisch liet afslaan.

Een eenvoudigere oplossing is het kopen van die speciaal daarvoor bestemde gereedschappen die ze verkopen.
Uw advies om gewoon iets kant-en-klare te kopen, wordt goed in overweging genomen. Ik zal het proberen met een PVC-buis die ik van een andere motorfiets had liggen en als dat niet werkt, zal ik mezelf trakteren en het product kopen. Bedankt voor uw bijdrage over uw ervaring.

#8 ·
Ik woon in Tennessee en heb hier een klein trucje gevonden om het aan- en uitschakelen van de pomphandgreep te omzeilen. Ik steek de pomp net genoeg in om de punt van het mondstuk aan de tank te laten hangen. Vervolgens knijp ik het handvat alleen tot de eerste klik. Ik hoop dat ik mijn bedoeling duidelijk maak. Veel succes.